nedeľa 5. júna 2022

Beading board

Kdesi na nete som zachytila video na podomácky vyrobenú korálkovaciu podložku. V e-shopoch stoja nehorázne peniaze. A keďže som tak trochu aj kutil, hneď ako to bolo možné, pustila som do nového diy projektu. Základom bola lepiaca pištoľ, ktorú mi požičala kamarátka. A prachovka, ktorú som takmer nepoužívala. Vyrobila som si prototyp podľa návodu. A keď sa ku mne dostala skvelá látka podobná jemnej jelenici, nič mi nebránilo vo výrobe ďalších dvoch podložiek. Rozmerovo mi presne sadnú do zásuviek pri pracovnom stole, kde si ich môžem poukladať na seba spolu s rozpracovanými projektmi. Skveléééé.  Postupovala som podľa videa takto:

1. Z akéhosi kúpeného výrobku mi zostala hrubá lepenka, rozdelila som ju na dve časti.



2. Z tvorenia s deťmi mi zase ostala jemná pena, ktorú som nalepila na lepenku. To aby látka, ktorá pôjde navrch nebola priamo na tvrdej lepenke. Bude to príjemnejšie.



3. Jemnú jelenicovú látku som zahla po okrajoch a pekne napružila. Korálky sa nebudú kotúľať.



4. Obstrihala som zvyšnú látku.



5. Z vyradenej džersejovej plachty som vyrobila valec na mantinel. Je príjemné si pri práci oprieť ruky o niečo mäkké a zároveň mantinel zabráni korálkam rozkotúľať sa.



6. Z tričkoviny som odstrihla pás, ktorý som nalepila na lepenkový základ. Látka by mala byť elastická.



7. Valec som nalepila po okrajoch.



8. Opäť som obstrihala zvyšnú látku.


9. Spodnú časť som začistila obyčajnou lepenkou. Na druhú možno nalepím látku.


10. A je hotovo.  Už len používať, korálkovať a nezašpiniť. :-) Nie sú samozrejme dokonalé, ale účel splnia a peniaze, ktoré by som minula na originál podložky môžem minúť na korálky.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára